Aktualizace obsahu

Proč aktualizovat zastaralý obsah

Na rozdíl od kvalitního vína, které postupem času zraje, webový obsah nemusí být po určité době na tom vůbec dobře a některé texty nevyhnutelně zestárnou. Není však vždy nutné kvůli tomu vytvářet nový obsah, pokud na svém webu máte dobrý obsahový základ, který potřebuje jen vhodným způsobem oživit.

Aktualizace stávajícího obsahu má tyto výhody:

  • Poskytuje lepší uživatelský dojem: Uživatelé čtou váš obsah kvůli informacím, ale pokud je váš obsah zastaralý, nemá to pro ně žádný užitek. Zajištění aktuálnosti a věcné správnosti vašeho obsahu je to nejlepší, co můžete pro své čtenáře udělat.
  • Pomáhá zachovat autoritu dané URL: Pokaždé, když na webu vytvoříte novou stránku, má nová adresa URL nulovou autoritu. Adresy URL se starším obsahem mají svou autoritu díky odkazům, které získaly, a také díky svému stáří.
  • Lze ho optimalizovat na nová klíčová slova nebo rozšířit jejich počet: Zjistěte, jaké typy vyhledávacích dotazů vedou k zobrazení a kliknutí. Pokud odhalíte, že nějaké dobré klíčové slovo má velmi nízkou mírou prokliku, upravte obsah tak, aby zahrnoval toto klíčové slovo nebo jeho varianty.

Jak často by se měl obsah aktualizovat?

Na to neexistuje jednoznačná odpověď.Pokud jste s tvorbou obsahu na svém webu či blogu začali nedávno, stačí si ho projít a aktualizovat asi po roce. Pokud již máte blog, který má určitou návštěvnost, zkontrolujte si jeho obsah jednou za půl roku.

 

Použitý zdroj:

Chris Gregory, „Systematically upgrade your existing content: Here's how (and when) to do it