Dva typy webového obsahu
Slovo „evergreen“ jste pravděpodobně slyšeli v souvislosti s nějakou písní nebo hudební skladbou, která v průběhu času neztratila nic na své oblibě. A totéž by se dalo říci o určitém typu obsahu. Máte takový obsah na svém webu? Vybírám pro inspiraci úryvek z knihy Davida Amerlanda, SEO Help: 20 Semantic Search Steps that Will Help Your Business Grow (New Line Publishing, 2015, s. 45-46).
„Obsah, který tvoříte a poté sdílíte, je součástí vaší digitální identity. Pomáhá těm, kteří ho konzumují, aby pochopili, kdo jste, proč to děláte a jaké hodnoty zastáváte. Obsah je tedy primárním prostředkem, pomocí kterého zakládáte svou online identitu, budujete si pověst a vytváříte veškerý nezbytný pocit důvěry, bez něhož se nic neuskuteční.“ Aby toto všechno fungovalo, musíte:
- být konzistentní v obsahu, tónu komunikace a frekvenci zveřejňování,
- publikovat hodnověrný obsah,
- být autoritou na dané téma.
Evergreen a Topic
„Pamatujte, že na webu jsou dva typy obsahu, a když spravujete či vytváříte obsah, měli byste přihlížet k oběma těmto typům, a to alespoň v poměru 80/20. První typ se nazývá ‚Evergreen‘. Na ten byste se při tvorbě obsahu měli zaměřit především. Druhý typ označujeme jako ‚Topic‘. Jedná se o obsah inspirovaný aktuálními tématy. Ten vám dokáže rychle přivést velké množství návštěvníků, ale pak vyšumí. Typ ‚Evergreen‘,j ak jeho název napovídá, neustále funguje. Nemusí sice na váš blog denně přivést tisíce návštěvníků, ale celkově je spolehlivým a výkonným ‚účinkujícím’, který trvale zvyšuje hodnotu vašeho webu.“