Co bychom měli vědět o copywritingu?
1. Copywriting souvisí s prodejem
Mnozí potřebují napsat prodejní text, ale nevědí, jak na to, protože jim to nikdo neukázal.. Mezi psaním, které jsme se učili ve škole, a copywritingem je dost velký rozdíl. Copywriting je zaměřen především na prodej určitého produktu či služby a až potom na samotné psaní. Jistěže musíme umět psát dobře a bez chyb, ale to samo o sobě nestačí.
2. Nezapomínejme na čtenáře
Copywriteři by měli odložit své umělecké ambice a místo toho mít na prvním místě svého čtenáře a jeho potřeby.
3. Nejlepší věci přicházejí po malých dávkách
Méně je někdy více – to platí i v copywritingu. „Krátká slova jsou stejně dobrá jako dlouhá, a krátká známá slova - jako slunce, tráva či domov - jsou nejlepší ze všech. Spousta malých slov dokáže, možná víc než si myslíte, uspokojit vaše potřeby svou silou, krásou a elegancí, která velkým slovům chybí“ (Richard Lederer, The Miracle of Language, New York 1991, s. 30).
4. Většině z nás na začátku chybějí potřebné dovednosti i zkušenosti
Málokdo z copywriterů má zkušenosti s prodejem. Psaní a prodej vnímají jako dvě nesouvisející činnosti. A hodně obchodníků si naopak neví rady se psaním prodejních textů.
Zdroj: Andy Maslen, Write to Sell, Marshall Cavendish International, 2019.